sâmbătă, 1 iunie 2013

Managmentul propriei persoane self managment A`la Forever

Managementul celorlalţi începe cu managmentul propriei persoane 


Cu toţii ştim că o afacere Forever de succes presupune şi o echipă bine gestionată. 
Însă managementul celorlalţi pornește de prea multe ori de la al doilea pas, fără să ne asigurăm că pe primul l-am făcut corect.

Tocmai de aici pleacă nevoia de a ne întoarce de multe ori spre noi, respectiv la pasul 1 – managementul propriei persoane sau așa numitul “Self-management”. 

Despre acest concept am rugat-o să ne vorbească pe Mădălina Uceanu, consultant resurse umane cu o experienţă de 19 ani în domeniu, career coach şi, de trei ani, manager la propria firmă de resurse umane.

Mulţumim mult că aţi acceptat să ne acordaţi acest interviu. Pentru început, spuneţi-ne ce înseamnă
„Self-Management” de fapt?

Definițiile termenului sunt destul de complexe; termenul se referă la metode, abilități și strategii prin care persoanele își pot orienta eficient propriile acțiuni spre realizarea obiectivelor. 
Self–managementul include stabilirea obiectivelor, luarea deciziilor, capacitatea de concentrare, autodezvoltare, planificare, organizare și autoevaluare.

O altă perspectivă a aceluiaşi concept este aceea a managementului emoțional, care este de multe ori inclus în self–management, şi este cu atât mai important cu cât rolul nostru poate presupune și managementul emoțiilor celorlalți. 
Pentru a atinge acest punct ar fi util să înțelegem mai multe despre managementul propriilor emoții.

"Știați că aproximativ 40% din ceea ce facem peste zi intră în categoria obiceiuri? “

Cum şi de unde începem să ne gestionăm pe noi înşine?

Cred că ne este util să începem cu pași mici, în ordinea corectă, cu condiția să trecem la etapa următoare numai după ce reușim să integrăm în activitatea noastră de zi cu zi învățăturile etapei anterioare. 
Altfel, există riscul unui eșafodaj fără o bază solidă, iar elementele insuficient dezvoltate anterior pot să creeze dificultăți pe măsură ce activitatea noastră devine mai complexă.

Fie că este vorba despre dezvoltarea propriilor abilități, pentru că autodezvoltarea presupune nevoia de învățare și îmbunătățire continuă, fie că este vorba despre a-i inspira pe cei din echipele noastre, o revizuire a practicilor este utilă în orice moment.

Știați că aproximativ 40% din ceea ce facem peste zi intră în categoria obiceiuri? 
Și că aceste obișnuințe activează alți centri ai creierului decât amintirile? 
Asta înseamnă că procentul în care ne putem influența activitatea, schimbându-ne obiceiurile,
este de minim 40%. 
Și imaginați-vă care este impactul obișnuințelor organizaționale, fie că este vorba despre organizații cu
structuri formale sau informale, cum este cazul în afacerea Forever.



Dacă 40% din rutina zilnică este de fapt ceea ce cultivăm, înseamnă că stă în puterea noastră să schimbămo bună parte din ceea ce ne nemulţumeşte. 
Care ar fi primul pas spre schimbare?

Ca să ne schimbăm obiceiurile se pare că cea mai sănătoasă alternativă este aceea de a ne uita la beneficiile percepute ale respectivului obicei. 
Există, de asemenea, un anumit tip de “meta-obiceiuri”, un exemplu fiind chiar acelea pe care încercăm să le
promovăm prin însăși activitatea Forever, adică un stil de viață sănătos. 
Prin implementarea unui asemenea obicei sunt mult mai multe arii de viață influențate pozitiv: nivelul de energie, eficiența, starea de spirit, relațiile cu ceilalți ca urmare a tuturor acestor îmbunătățiri.

Așa că m-aș întreba:
  • Care sunt obiceiurile organizaționale care ne servesc cu adevărat?
  • Care dintre obiceiurile mele, ca Manager, îmi aduc beneficii mie și organizației ce este automat influențată de abordarea mea?
  • Cum pot face zilnic schimbări minore, care mă pot duce spre o schimbare majoră într-un interval de 1-2 luni?
1 minut de planificare salvează 5 minute în execuţie.

Daţi-ne, vă rugăm, câteva sugestii de activităţi cu care am putea începe acest de mers deeficientizare.
  • Începe dimineața cu lucrurile care par cele mai dificile și nu trece la altă activitate până când nu le-ai terminat.
  • Alocă-ți o oră în prima parte a zilei pentru telefoanele importante. 
  • Folosește un sistem de management al emailului, de exemplu TRAF. Astfel, orice email primit este catalogat într-una dintre următoarele categorii: Trash, de aruncat la gunoi, Reffered, de alocat cuiva pentru rezolvare, Action, de acționat pe moment, sau File, de îndosariat într-un folder din care va fi reluat ulterior/alocat unui client, unei categorii.
  • Încearcă să respecți principiul 0 inbox. 
  • Dacă folosești TRAF, acest lucru este posibil și îți permite să eviți eventuale greșeli cauzate de aglomerarea de mesaje.
  • 1 minut de planificare salvează 5 minute în execuție. La finalul zilei alocă cel puțin 10 minute planificării zilei următoare, iar săptămânal măcar 30 de minute planificării următoarelor 5 zile de lucru.
  • Stabilește-ți intervale regulate la care îți verifici emailul, nu îl ține deschis continuu. 
  • Oricât de ușor ar părea să te întrerupi pe măsură ce vin mesajele, pierzi câteva minute valoroase de concentrare la fiecare mesaj nou care te întrerupe din ceea ce faci.
  • Nu uita să îți aloci timp și ție personal și să te premiezi atunci când atingi un obiectiv, oricât de mic ar fi.
  • La finalul zilei, încearcă să recapitulezi lucrurile frumoase care ți s-au întâmplat și  te-au bucurat. Dacă ai putea să le și notezi într-un jurnal al lucrurilor pentru care ești recunoscător/toare, deja poți spune că ai un nou obicei sănătos!
Aceste sugestii sunt cu atât mai utile cu cât sunt şi foarte\ practice.

Aveţi un ultim sfat pentru distribuitorii noştri care îşi doresc să înceapă cât de curând să-şi gestioneze propria
persoană?

Înainte de a ne uita la ceilalți, e util să ne uităm și la noi. 
Pentru că starea de bine și rezultatele profesionale sunt marcate de zicala Cu cât muncesc mai mult, cu atât am mai mult noroc”. 
Să avem, așadar, noroc noi și echipele noastre, lucrând constant la elementele care îl ajută să se manifeste!

Vă mulţumim pentru sfaturile şi informaţiile pe care ni le-aţi oferit.
Ele ne vor ajuta cu siguranţă să ne dezvoltăm pe noi înşine şi, odată cu noi, să ne dezvoltăm afacerea.

articol preluat din revista : F O R 10 E V E R | România & Republica Moldova | aprilie 2013 | 168

Itrebare?!
0765 24 68 78

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu