sâmbătă, 20 iulie 2013

Marketingul propriei persoane Business Forever Living

Marketingul propriei persoane


Pe măsură ce înaintăm în era consumului, procesele de marketing şi vânzare devin tot mai complexe. Oferta este din ce în ce mai largă, oamenii mai informaţi, posibilităţile de a achiziţiona produse şi servicii sunt tot mai extinse. În aceste condiţii, pentru a avea succes în calitate de om de vânzări, e bine să nu neglijezi niciun aspect al muncii tale.

Alexandru Israil
Specialist marketing
F O R E V E R | România & Republica Moldova | septembrie 2009 | 125


Pentru a avea progrese remarcabile în Forever, nu mai este suficient să fii bun cunoscător al produselor şi al Planului de Marketing. 

Afacerea cu care te ocupi acordă prioritate oamenilor, echipei din care faci parte, clienţilor tăi potenţiali, universului social în mijlocul căruia trăieşti şi din care poţi recruta viitori distribuitori. 

De aceea, pe lângă imaginea produselor şi afacerii Forever, imaginea ta personală contează enorm.

Fiecare acţiune, fiecare cuvânt, fiecare element din proiecţia personalităţii tale este semnalat, înregistrat şi judecat de cei din jurul tău. 

Ai două opţiuni: să laşi lucrurile în voia sorţii, sperând că oamenii vor înţelege mesajul pe care vrei să-l comunici sau să preiei controlul procesului, trimiţând mesajele dorite conform unui plan precis.

Atunci când faci marketing pentru produsele Forever, acţionezi intenţionat: elaborezi strategii; le implementezi conform calendarului stabilit; faci prezentări de produs sau de oportunitate; acţionezi aşa cum ai stabilit
împreună cu Sponsorul; măsori efectele şi adaptezi procesele în consecinţă. Atunci de ce să laşi marketingul propriei persoane la voia întâmplării?

Majoritatea oamenilor vor să fie acceptaţi pentru ceea ce sunt, vor să trăiască în realitate, fără să joace teatru. 
Este firesc.
Problema apare, însă, atunci când, din cauza unei comunicări defectuoase, incomplete sau în necunoştinţă de cauză, ceea ce vrei tu să comunici drept caracteristică a personalităţii tale nu coincide cu ceea ce ajunge la receptor

Iată câteva lucruri pe care oamenii le iau în calcul atunci când te apreciază şi te definesc ca persoană: îmbrăcăminte, birou, automobil, bijuterii....

Îmbracămintea Business ţinută de afacere

Proverbul “Nu haina îl face pe om” se aplică mai mult în afara mediului de afaceri.
Pentru fiecare dintre evenimentele Forever precum 
prezentările de produs sau de oportunitate, Success Day, instruirile regionale, Întâlnirea Managerilor sau President’s Club, modul în care te îmbraci transmite un mesaj. 

Există multe reguli de conduită vestimentară în afaceri. 

Putem să ne amintim câteva: 
  • dacă nu eşti sigur de circumstanţele întâlnirii, îmbracă-te mai conservator decât normal; 
  • încearcă să fii cel puţin la fel de bine îmbrăcat ca şi cei cu care te vei întâlni; nu purta lucruri care-ţi identifică convingerile personale până nu eşti sigur că persoana cu care te întâlneşti împărtăşeşte aceleaşi gânduri cu tine;
  • potriveşte-ţi îmbrăcămintea cu situaţia în care te vei afla (de ex. nu purta o rochie de seară la o întâlnire de zi precum Success Day sau nu veni în blugi şi tricou atunci când faci o prezentare de oportunitate); 
  • evită combinaţiile de culori nepotrivite.

Se poartă bijuterii la o întalnire de afacere !?



Sunt opţionale şi complet nefuncţionale – singura lor menire este să transmită un mesaj. 
De aceea, aici trebuie să fim foarte atenţi. 
Ştim exact ce mesaj transmite un lanţ gros de aur la gâtul unui bărbat sau un ceas foarte scump la mână? 
Este un semn al succesului sau un mod de a compensa o
lipsă de încredere în sine? 
Există multe reguli şi aici, însă una generală spune că e bine să porţi ceva mai puţine bijuterii decât media celor cu care te întâlneşti. 
Astfel, eşti poziţionat ca serios, focusat şi motivat, atenţia ta fiind îndreptată mai mult către a ajuta decât a impresiona pe cei cărora le transmiţi un mesaj, mai ales dacă acesta este legat de vânzări.

Oboectele care te însoţesc

Încrederea ta în produsele şi afacerea Forever cântăresc greu în evaluarea pe care un client potenţial o face înainte de a
lua decizia de achiziţie. Ea se construieşte şi se etalează şi prin obiectele care te însoţesc, de aceea e bine să fie personalizate cu afacerea pe care o reprezinţi. 
Agenda, pixul, ceasul de mână, geanta pentru laptop, cutia pentru cărţi de vizită, insigna pe care o porţi – atunci când faci o prezentare sau ai o întâlnire de afaceri; rucsacul, umbrela, şapca, tricoul, trusa personală sau de întreţinere atunci când călătoreşti; crema de protecţie solară, cremele pentru piele şi faţă sau produsele de îngrijire personală atunci când pleci în vacanţă. 
Toate transmit mesajul încrederii tale în Forever.

Automobilul maşina de serviciu

Este curat? 
Este decorat Forever?
Atunci când e parcat, îi instalezi parasolarul personalizat
Forever? 
Ai expus numărul tău de telefon pentru afaceri? 
Gândeşte-te la automobil ca la un instrument de promovare, remarcat de multă lume. Câţi ar putea fi clienţii tăi?

Biroul businessul tău sau casa ta ce oglindeşte despre tine...


Prietenii, rudele, persoanele pe care le inviţi în casa ta pentru prezentări, oamenii din universul tău social vor fi expuşi la mesajul încrederii tale în Forever atunci când în baie, bucătărie sau sufragerie vor întâlni produse având marca ta preferată. 
Chiar şi prezenţa plantei Aloe vera transmite un mesaj pentru că, în ansamblu, Forever a devenit un stil de viaţă.
În acelaşi timp, un birou dedicat afacerii este o vitrină în care-ţi expui convingerile de la calendarul de perete şi postere şi până la cărţile din bibliotecă, suportul de pahar, un mouse pad sau un bloc-notes. 
Toate devin instrumente de vânzare atunci când
sunt remarcate de clienţi.

Despre marketingul propriei persoane sunt multe lucruri de spus. 
Este un proces pe care îl remarci la tot pasul, fie că e voluntar
sau nu. 
De câte ori un râs prea zgomotos sau chiar iritant te-a făcut să încadrezi personajul într-o anumită categorie, cu toate că, poate, individul avea un caracter ireproşabil?

  • Ce mesaj trimite o persoană care participă la o prezentare (care de fapt e o întâlnire de afaceri) şi aduce cu ea un miros neplăcut? 
  • Cum caracterizezi un bărbat a cărui strângere de mână este moale şi neînsoţită de contactul vizual?
  • Dacă foloseşti strategii de marketing pentru a-ţi promova personalitatea şi atributele pozitive, vei descoperi o cale sigură spre succes. 
Pe de altă parte, dacă le foloseşti pentru a manipula, pentru a-ţi face un portret care nu-ţi aparţine, pentru a te afişa drept persoana care nu eşti şi nici nu poţi deveni, vei fi dezamăgit.
Vei descoperi, ca şi în afaceri, că un marketing strălucit nu are valoare fără un produs de calitate. Şi eşti sortit insuccesului.

A fi atent cu marketingul personal nu înseamnă să te schimbi ca individ. 

Natura ta de bază se păstrează oricum. 
Ceea ce-ţi propun este schimbarea modului în care comunici, a felului în care-ţi proiectezi imaginea, în care emiţi semnale şi trimiţi mesaje. 
Una este să reacţionezi la stimulii din jurul tău, alta este să le răspunzi voluntar şi controlat.
În fiecare zi faci mii de acţiuni intenţionate, cu scopul de a
obţine ceea ce vrei de la alţii. 

Fă-o în mod organizat, conform regulilor pe care ţi le stabileşti singur, precum şi a celor pe care le-a stabilit societatea în care trăieşti, şi vei vedea că o nouă lume a oportunităţilor se va deschide în faţa ta.

Alexandru Israil
Specialist marketing

Intrebări?! 
0765 24 68 78

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu