duminică, 4 august 2013

Dezvoltare afacerii tale in perioada de vara + productivitate in munca


Atunci când merg în deplasări de afaceri prin ţară, călătoresc cu trenul. Prietenii mă întreabă miraţi: „De ce nu ai mers cu maşina?”. Răspunsul meu este: „Pentru că am plătit mai puţin pe bilet şi, în loc să pierd patru ore la volan, am lucrat cinci ore, pe laptop, în tren. Am fost mai productiv aşa.”




Există multe situaţii de felul acesta în viaţa de zi cu zi. 

  • Gândeşte-te doar la oamenii care pierd ore întregi plătind utilităţile la ghişeele furnizorilor, în loc să o facă de acasă, prin home banking, în 10 minute. 
  • Sau la cele 5 ore şi jumătate petrecute, în medie, pe zi în faţa televizorului (suntem campioni în Europa!) în locul unei activităţi lucrative, aducătoare de venit.
Oamenii de afaceri nu se pot expune unor situaţii de acest fel, pentru că le afecteazăserios productivitatea şi, în consecinţă, abilitatea de a dezvolta un business sănătos.


Productivitatea cu care munceşti este rezultatul unei ecuaţii care depinde de mai mulţi factori:


  • managementul timpului
  • discernământul de a alege activităţile cu eficienţă maximă
  • construirea unui cadru de lucru eficace
  • selectarea furnizorilor şi a colaboratorilor potriviţi
  • fructificarea tuturor oportunităţilor.

Randamentul cu care acţionezi depinde şi de 
capacitatea de a te concentra permanent pe
obiectivele tale. 

Perioada de vacanta si afacerile

Dezvoltare afacerii tale in perioada de vara


  • Intrăm în perioada 
    vacanţelor, când atenţia acordată afacerii nu 
    trebuie diminuată. 

  • Timpul liber se poate 
    împleti în mod fericit cu realizarea de 
    contacte noi, care pot deveni consumatori 
    sau distribuitori. 

  • În acelaşi timp, există o 
    gamă largă de produse Forever pe care le 
    poţi folosi personal în cantitate mai mare în
    perioada verii, de la băuturile nutritive şi 
    produsele apicole până la cele de îngrijire
    personală sau întreţinere a pielii.
  • Atunci când consumi produse Forever faci, în 
    acelaşi timp, promovare. 
  • De exemplu, după 
    ce foloseşti Aloe Sunscreen pe plajă, îl poţi 
    lăsa la vedere, pe măsuţa şezlongului. Sau, 
    atunci când consumi o băutură răcoritoare, 
    în public, poţi adăuga vizibil cantitatea 
    potrivită de Aloe Vera Gel. 
    Dacă participi la 
    un concurs sportiv, consumă un FAB chiar pe 
    linia de start. 
Gândeşte-te permanent cum  poţi etala produse Forever, pentru a le face o  promovare pasivă. 

Acest tip de acţiuni  preced promovarea activă – nu mai e decât un pas până la o prezentare de  produse în  holul hotelului în care-ţi petreci vacanţa sau  în clubul sportiv care a organizat concursul.

Clienti noi clienti vechi


  • Am citit un studiu care arăta că trebuie să  utilizezi de 6 ori mai multe resurse pentru 
    a câştiga un consumator nou care să
    cumpere produse de o anumită sumă, 
    decât să obţii acelaşi rezultat de la un  
    consumator vechi. 
  • De aceea, e bine să nu  neglijezi lista ta actuală de clienţi şi  
    distribuitori.  
    Păstrând legătura cu ei,  reamintindu-le să repete comenzile înainte 
    de a-şi consuma stocul, informându-i asupra  produselor noi, invitându-i la prezentări, îţi  asiguri continuitatea şi dezvoltarea afacerii.
  • O tactică de vânzări des întâlnită, mai ales în  contextul economic actual, este lărgirea  valorii tranzacţiei. O poţi întâlni la o staţie de  benzină unde, atunci când achiţi combustibilul,  eşti întrebat dacă nu doreşti si un  odorizant sau o napolitană „la promoţie”.
    La fel, într-un fast-food, atunci când comanzi  doar un hamburger, eşti întrebat dacă nu  doreşti şi desert sau o băutură răcoritoare.
Ideea de bază este că unui client care a  trecut pragul primei achiziţii i-ai câştigat  încrederea. Oportunitatea merită valorificată  prin străduinţa de a-i recomanda şi alte  produse, în funcţie de nevoile sale şi în  măsura resurselor de care dispune.


Resursele financiare si incheierea unei afaceri vanzari de succes



Resursele financiare pot fi o barieră în   procesul de vânzare, mai ales în această â perioadă. 

Te întâlneşti, probabil, cu multe  situaţii în care clienţii afirmă că preţul  produselor Forever este mare
Aceşti clienţi  nu sunt suficient de convinşi de valoarea  produselor primite. 

Soluţia este să  demonstrezi că ei primesc mai mult decât  suma oferită la schimb.  În discuţiile despre  preţ, e bine să eviţi contra-argumentele,  încercând să influenţezi decizia potenţialului 
tău client prin chestionarea propriilor sale  convingeri (de ex. întrebând „Ce vă face să 
spuneţi asta?” sau „Ce preţ puneţi pe  sănătatea dumneavoastră?”) şi ajungând,  împreună, la o altă perspectivă, favorabilă  intenţiei de a vinde.

Toate aceste activităţi, cărora merită să le  acorzi întreaga atenţie în calitate de om de  afaceri Forever, au randament ridicat şi dau  rezultate. 
Ele fac parte din capitolul  Productivitate în cadrul Reperelor Măreţiei,  alături de celelalte activităţi care duc spre  excelenţa în afaceri: recrutarea, fidelizarea şi   dezvoltarea. 

Cu obiective bine stabilite, un  plan urmărit corespunzător şi darul   autodisciplinei, a deveni productiv este o chestiune de decizie personală.




Exercitiu


Fă un calcul aproximativ al tuturor veniturilor tale pe ultimul an. Apoi gândeşte-te câte ore lucrezi, în medie, pe zi şi înmulţeşte-le cu numărul de zile lucrate în aceeaşi perioadă. Împărţind suma
câştigurilor la numărul total de ore vei afla care este venitul tău orar – cât câştigi, în medie, în decursul unei ore.
De acum încolo vei avea un termen de comparaţie pentru a determina productivitatea acţiunilor pe care le întreprinzi.
Să presupunem, de exemplu, că venitul tău este de 30 lei / oră.
Dacă vei decide, la un moment dat, să-ţi speli singur maşina şi vei petrece pentru asta două ore, costul tău este de 60 lei – sunt banii pe care „nu-i câştigi” în timpul celor două ore (pe lângă apă, detergent şi alte
consumabile).
Dacă, în schimb, vei merge la o spălătorie auto, acolo vei petrece maximum o oră (timp în care poţi da telefoane, poţi citi sau lucra la planificarea afacerii) şi vei cheltui 30 lei pentru spălat.
Aceşti bani îi câştigi în următoarea oră de muncă.

Aparent, pentru a spăla automobilul, în primul caz nu ai cheltuit nimic, iar în al doilea ai cheltuit 30 lei.
În realitate însă, în primul caz ai pierdut 60 lei, iar în al doilea nu ai pierdut nimic. 
Comparând, de acum încolo, randamentul financiar al acţiunilor pe care le întreprinzi cu venitul tău mediu orar, vei şti ce merită să faci şi ce nu şi vei constata, probabil, că este rentabil să dedici mai mult timp afacerii.



Dacă pe lângă afacerea Forever eşti şi angajat, calculează câştigul tău orar în ambele ipostaze. 
Cât primeşti pe oră de la angajator şi cât câştigi pentru tine, într-o oră, lucrând eficient pentru afacerea ta?
În care dintre cele două situaţii eşti mai productiv?
În funcţie de răspunsul la această întrebare şi de doza ta de cutezanţă, vei şti clar în ce direcţie merită să te îndrepţi.
Alexandru Israil

Specialist marketing

Intrebare?
0765 24 68 78

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu