vineri, 29 aprilie 2016

Responsabilitatea unui lider Sponsor resposnabil

Responsabilitatea unui Lider Sponsor resposnabil

Responsabilitatea unui Lider Sponsor responsabil

Unul dintre cele mai profunde sentimente pe care le poate avea un om este cel al dragostei și responsabilităţii faţă de propriii copii.  
Sunt instinctele primare, dacă vreţi, și sunt prezente în fiecare dintre noi. 

De multe ori, părinţii se sacrifică pentru copii, punând interesele acestora înaintea propriilor interese. E un sentiment firesc, pentru că doar așa progresează o familie și odată cu ea, întreaga omenire. 
Vă propun să facem împreună o paralelă între calitatea de părinte și cea de sponsor în cadrul afacerii Forever. Este o perspectivă relativ surprinzătoare, dar cu multe învăţăminte.

Viaţa unui om se schimbă radical din momentul în care devine părinte, datorită responsabilită ţii pe care și-o asumă. La fel, în calitate de FBO, atunci când recrutezi, când aduci în echipă un om nou, îţi asumi anumite îndatoriri.
În primul rând, asigură-i noului sponsorizat toate condițiile pentru a se dezvolta. Ca un copil care întâi merge de-a bușilea și abia apoi se ridică în picioare, un FBO nou are nevoie de această asistenţă. Asigură-te că acumulează cunoștin ţele necesare despre produse, despre Planul de Marketing, că înva ţă să facă prezentări, parcurge materialele informative și utilizează instrumentele de marketing și vânzări puse la dispoziţie de Forever.

În familie, exemplul personal al părintelui influențează major creșterea copilului. În Forever, lucrurile se petrec la fel.
Ca sponsor, e bine să dezvălui cu cât mai multe detalii ce faci pentru ca afacerea să ţi se dezvolte. Îndeamnă-l pe noul sponsorizat să aibă un stil de viaţă Forever și să devină un produs al produselor.Dedică-i timpul necesar, faceţi planuri împreună și ajută-l să-și atingă obiectivele. Pe de altă parte, ca și în educaţia unui copil, scopul tău este ca, la un moment dat, el să funcţioneze independent. De aceea, asigură-te că ceea ce îl înveţi este preluat și asimilat, exersat împreună și apoi pus în practică fără asistenţa ta. 

Un copil face mult mai ușor un lucru care i se cere dacă acesta este în cadrul unui joc. La fel, poţi proceda și cu un proaspăt sponsorizat: află ce e important pentru el, ”de ce?”-ul pentru care a intrat în afacere. Apoi activează-l pe acest motiv, pe propriile lui valori și interese
De exemplu, dacă ”de ce?”-ul lui este achiziţionarea unei case, explică-i de ce trebuie să contacteze 5 persoane noi zilnic pentru a avea un nou sponsorizat săptămânal și, implicit, câștiguri mai mari pe care să le utilizeze în acest sens.

Poate că cea mai importantă trăsătură pe care trebuie să o imprime un părinte personalităţii copilului său este încrederea în sine.
În calitate de sponsor, ajută-ți noul FBO să fie încrezător în propriile forțe, convinge-l că-și va atinge obiectivele dacă va depune efortul necesar.În același timp, tratează-l corect și ai grijă să nu faci promisiuni deșarte. Unui copil nu ai vrea să-i creezi o imagine ireproșabilă, dar falsă, asupra societă ţii în care va crește, deoarece va deveni un neadaptat.

Un sponsor este ca un parinte, un parinte este exemplu si mentor pentru sponsorizat


Tot așa, nici celui pe care-l sponsorizezi nu trebuie să-i cultivi așteptări false cu privire la afacerea Forever. Spre exemplu, vorbește-i despre oamenii care au reușit să ajungă în top (folosind imagini, filmuleţe, articole), dar explică-i și cât efort și câte sacrificii au făcut pentru a ajunge acolo. Există însă lucruri pentru care nu ești responsabil ca sponsor, așa cum nu ești responsabil nici ca părinte.

De exemplu, nu ești responsabil de fericirea celui sponsorizat. Acţionând în baza a ceea ce este mai bine pentru el, e posibil ca uneori să faci lucruri care nu îi plac. Se poate întâmpla atunci când îl dojenești să-i pui în evidenţă aspecte negative precum comoditatea, dezorganizarea sau rezistenţa la schimbare.
Responsabilitatea unui Lider Sponsor resposnabil Team building 

Nu controla nu obliga

Nu trebuie să-l controlezi. Nu poţi obliga un copil să-și facă temele bine. Dar poţi să-i creezi condiţii, să aibă timpul și instrumentele necesare, să-l monitorizezi și să-l ajuţi, atunci când e cazul.
Nu ești responsabil pentru felul său de a fi. Entuziasmul, optimismul sau seriozitatea sunt, de cele mai multe ori, trăsături deja existente. Ceea ce poţi face este să încerci să atenuezi aspectele sale negative și să le valorifici pe cele pozitive. Iar pentru că, spre deosebire de copil, pe viitorul sponsorizat îl poţi alege, să fii atent când faci această alegere. Sir Ken Robinson, speaker și autor renumit în domeniul educa ţiei, spune că fiecare copil se naște un geniu, dar școala, normele societaţii și experienţele prin care trece îl influen ţează și îi limitează dezvoltarea.

În Forever, se spune că fiecare nou sponsorizat este un diamant, dar el trebuie șlefuit.

Spre deosebire de societate, în Forever nu există însă limitări în dezvoltare sau norme impuse din exterior.
Ca sponsor, responsabilitatea ta este să descoperi fiecare astfel de diamant și să-l pui în valoare în cadrul colecţiei deja existente în echipa ta.
Alexandru Israil
Specialist marketing
FOREVER | România & Republica Moldova | martie 2016 | 203

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu